A Home staging kifejezést, mely szó szerinti fordításban az eladó lakás „színpadra állítását” jelenti, elsőként egy Barb Schwarz nevű amerikai ingatlanügynök használta, valamikor az 1970-es évek elején. Az ő ötlete volt, hogy az eladó lakást olyan formában mutassák be, mintha csak egy magazinban lenne, vagyis az eladó tárgyai, szokásai és élete helyett a vevőé került fókuszba.
A minimál stílusban berendezett enteriőrökben nem jelentek meg személyes tárgyak, felesleges bútorok, így a funkcionális berendezés, a nagy, világos terek és a színben, stílusban passzoló dekorációk elegye egy olyan tökéletes otthont hozott létre, amelybe bármelyik vevő beleláthatta önmagát, így nem csoda, hogy könnyebben, gyorsabban, magasabb áron talált gazdára.
A módszer rövid idő alatt meghódította egész Amerikát, sőt a 2000-es évekre Európában is teret nyert. Magyarországon az első kimondottan eladásra felkészített lakások a 2010-es évek elején jelentek meg, ahol elsőként Budapesten, majd egyre több vidéki városban is sikerrel alkalmazták az ingatlaneladásnak ezt az új formáját.
- ingatlanunk kiemelkedik a kínálatból, több érdeklődőt vonz
- lerövidül az értékesítés ideje
- az átlagnál magasabb piaci árat érhetünk el
- igényesebb vevőkört célozhatunk meg
- kevésbé vonzó adottságú, kevésbé kedvelt környéken lévő ingatlanunk is eladhatóvá válik
A Home staging arra az alapvetésre épít, hogy a vevők mindig a lehető legtágasabb és legvilágosabb lakást keresik, illetve, hogy az eladó régi élete helyett sokkal inkább saját jövendőbeli otthonukat szeretnék látni az ingatlanvásárlás során. Ennek érdekében az eladásra felkészített lakásokról általában elmondható, hogy a nagy felületeken (falak, nagyobb bútorok) semleges színeket alkalmaz, kiegészítve néhány színben harmonizáló élénkebb dekorációval, növénnyel, melyek élettel töltik meg a teret.
A helyiségek berendezésénél néhány bútorral kijelölik az adott tér funkcióját, mindvégig megőrizve a tágasság érzését. Az eladó személyes tárgyai, fotói eltűnnek, helyükre semleges dekorációk, képek kerülnek. Fontos, hogy a lakás ne csak látványra, hanem műszakilag is hibátlan legyen, így a kisebb hibák kijavítása szintén része az ingatlan felkészítésének.
Az így elkészült végeredményt profi enteriőrfotós örökíti meg. A képekhez ezután komplett marketinganyag is készül, mely többek között profi hirdetési szöveget és részletes méretezett és berendezett alaprajzot is tartalmaz, sőt igény esetén az ingatlan értékesítésében is számíthat segítségre a tulajdonos.
Nagy örömmel jelentjük be, minden kedves régi és új ügyfelünknek, hogy a Home staging szolgáltatás már a Stúdió14 kínálatában is elérhető. Szeretnénk segíteni a környéken élő tudatos lakástulajdonosokat, hogy ingatlanuk könnyen, gyorsan, az elérhető legmagasabb piaci áron találjon gazdára.
Az alábbiakban szeretnénk bemutatni azt a folyamatot, amelyen végig megyünk a közös munka során az ingatlan felkészítésekor.
1. Személyes/online igényfelmérés – első lépésként az eladóval személyesen vagy online formában átbeszéljük a közös munka részleteit, az ingatlan jellemzőit, illetve megállapodunk, hogy milyen formában tudunk segíteni az ingatlan mielőbbi eladásában.
2. Az ingatlan felmérése – személyesen keressük fel és felmérjük az értékesítésre váró ingatlant, feljegyezzük a legfontosabb paramétereket, amik lényegesek lesznek a felkészítési folyamat során.
3. Tanácsadás – egy tanácsadás keretében elmondjuk, mi szükséges hozzá, hogy a lakás a vevőknek a legvonzóbb arcát mutathassa. Részletesen megbeszéljük, milyen változtatásokat javaslunk, milyen apró javításokat kell elvégezni, hogyan rendezzük be a lakást, milyen színeket használjunk, beszélünk bútorokról és kiegészítőkről, de nem maradhat ki a profi fotók és a jól megírt hirdetési szöveg szerepe sem.
Ezután az eladó dönthet úgy, hogy tanácsaink alapján egyedül vág bele a felkészítési folyamatba, ebben az esetben a közös munka itt véget ér. Ha a tulajdonos szeretné, hogy az értékesítésig segítsük őt, akkor a folyamat az alábbi lépésekkel folytatódik.
4. Munkafolyamatok meghatározása – rögzítjük azokat a feladatokat, amiket mindenképpen el kell végezni a sikeres értékesítéshez, illetve bevásárlólistát készítünk azokról a bútorokról és dekorációkról, amikre a felkészítési folyamat során szükség lesz. Ebben a lépésben kerül sor az ingatlan értékének meghatározására is.
5. Munkafolyamatok elvégzése – ide tartoznak a kisebb felújítási munkák, javítások, a lakás kiürítése/bebútorozása is.
6. Styling/fotózás – a berendezett lakást dekoráljuk, majd a végeredményt profi enteriőrfotós örökíti meg.
7. Marketinganyagok készítése, értékesítés megkezdése – a piacra lépéshez szükséges hirdetési anyagok elkészítése után akár az ingatlan értékesítésében is segítünk.
Annak érdekében, hogy ügyfeleinket magas szinten ki tudjuk szolgálni, több partnerünkkel is együttműködünk a lakberendezés és az ingatlanértékesítés különböző területeiről.
Bízunk benne, hogy összefoglalónk felkeltette érdeklődését és hamarosan közösen dolgozhatunk azon, hogy ingatlana megmutathassa legjobb arcát a piacon, hozzásegítve Önt a sikeres és gyors ingatlaneladáshoz!